Správa železnic vlaky na Kozí dráhu nepustí

 

Správa železnic zamítla objednávku KPT rail na letošní letní provoz vlaků Kozí dráze. A nikoliv proto, že by v souvislosti s koronavirem odložila termín objednaných jízd na dobu, kdy nastane zvýšený zájem o tuzemské turistické destinace…

 

3 V souvislosti s jarní údržbou úseku Teplice Lesní brána – Krupka/Telnice opakovaně prohlašovali v médiích zástupci Správy železnic, že zákonnou povinnost, kterou po několikaleté přestávce plní, rozhodně nedělají proto, aby tam mohly jezdit vlaky. Cílem prý je trať zakonzervovat. To je úsměvné samo o sobě, nicméně si v souvislosti s obnovením provozu připomeňme, že objednávka KPT rail platí pro úsek Děčín – Telnice. Tedy úsek, který je průjezdný a pravidelně tam také dle svědectví okolních obyvatel projíždí technické vozidlo. Stanovisko Správy železnic přesto vydává důrazný rezulát „vlaky pro veřejnost tam nepustíme“. Jejich informace k zamítnutí přidělení kapacity dráhy však nestojí na příliš pevném ledě.

 

Stanovisko SŽ je Kozí dráze (pdf)

 

Především stanovisko argumentuje rozhodnutím Drážního úřadu z roku 2010. V dané kanceláři Správy železnic zřejmě zaspali, protože Drážní úřad letos v lednu požadavek obnovení provozu podpořil, právě s odkazem na uvedený paragraf 38 (viz text petice). K tomuto kroku byl předtím víceméně vyzván Úřadem pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) a koneckonců mu nic jiného ani nezbylo, protože zákony hovoří jasně. Zástupci Správy železnic přesto mluví v neexistujících formulacích, o kterých se jim zřejmě v posledních deseti letech zdá.

 

Ti, kteří nespí, vydali mezitím Prohlášení o dráze celostátní a regionální platné pro přípravu jízdního řádu 2020 a pro jízdní řád 2020, ve znění změny č. 1 účinné od 1. 4. 2019. Podmínky, za kterých je provozovatel dráhy oprávněn nepřidělit dopravci kapacitu dopravní cesty, jsou jasně dané a o možnosti omezeného způsobu péče o trať se v kapitole 3.5.2 Omezení provozování dráhy (s. 42 – 43) rozhodně nedočtete. Anebo jsou oficiální pravidla Správy železnic jen velký aprílový žert. (odkaz zde)

 

Spánek ředitele bůhvíjakého odboru dokládá i zmínka o cca 9 letech, kdy nebylo možno trať využívat. V letech 2013 a 2014 jezdily o letních prázdninách v úseku Děčín – Telnice pravidelné víkendové vlaky. A dle svědectví místních rozhodně nebývaly prázdné, spíš naopak. Občasné vlaky jezdily ještě na jaře 2015, v létě už pak jen v neděli. Akce plánované na druhé pololetí již neproběhly. Týden před potvrzenou halloweenskou jízdou na trať kousek za Děčínem zčistajasna spadlo několik kamenů. Výluka téměř čtyřicetikilometrové dráhy byla oficiálně kvůli cca dvěma stům metrů vyhlášena od 26. října 2015, tedy před necelými pěti lety.

 

132


 V roce 2020 jsou kameny z trati dávno odklizeny, probíhá rozsáhlá jarní údržba a s péčí řádného hospodáře se prohánějí drezíny po téměř celé její délce. A přestože Správa železnic hospodaří především s penězi daňových poplatníků, veřejné vlaky na Kozí dráhu i nadále pustit odmítá.

 

Podpořte obnovení provozu podpisem a sdílením

PETICE: Chceme vlaky na Kozí dráhu.

 

Andy Primusová

 

24. 4. 2020

 

Kontakt

film@zahadalokalek.cz

Záhada lokálek, z. s. 

IČ: 08513465

č. ú. 2101716541/2010

podporil_UK_logo_svisle_MODRE

Hlavní partner

Pragoimex

Partneři

Spolupracujeme

E-shop

Andrea Primusová

Africká 664/1, Praha 6, 160 00

film@zahadalokalek.cz

IČ: 75505282

č. ú.: 1525353030/3030

 

Ochrana osobních údajů

Všeobecné obchodní podmínky



Created by Záhada Lokálek 2016 - 2024 development in progress...